גישה מאתגרת לאלתור בגיטרה

המלץ אודות מאמר עמוד תלונות הדפס מאמרשתף לינק זה בפייסבוקשתף עמוד זה בטוויטרשתף לינק זה הזמן ב-Linkedinשתף מאמר זה ב-Deliciousשתף לינק זה בין השנים Diggשתף קישור זה הזמן ב-Redditשתף לינק הגיע ב-Pinterest

בלבד סיימתי קורס אימפרוביזציה ג’אז באוניברסיטה הקטנה שלי לאמנויות ליברליות. חברת תמלול השיעור זה התבסס על נגינה דרך השינויים בקרב מנגינה דרכי שיטתיות שונות. כמו, באופן היינו מנגנים ב-So What, כנראה ננגן רק את 1-3-5-7-9- בסולם D דוריאן בעבור 16 התיבות הראשונות, ואז נשחק את אותה ה-1-3-5-7-9 בקרב Eb דוריאן ל-8 התיבות הבאות וחזרה לדוריאן D. היינו מנגנים שילובים שונים על ידי גווני אקורדים ובסופו של דבר בזמן האחרון דרגות צבע. במידה מישהו מאיתנו מזהה את אותן שיטות הג’אז אצל ג’יימי איברסולד, זה הזמן היה בפועל בצורת הכיתה. גישה זאת נודעה מועילה, ומהווה ישמח לבצע פלאים לטכניקה של העסק שלכם ו”להכניס את אותה מתחת לאצבעותיך”. יחד עם זה, קיבלתי בתקופה האחרונה תובנה בקשר ל אימפרוביזציה בגיטרה. הגיע בא מניתוח מאפיינים התרגול והאימפרוביזציה שלי, וגם אני וכרחה לשתף. כתב ויתור: אלו המחשבות והדעות שלי בקשר אימפרוביזציה בגיטרה ויש לא מעט לבחור היא ככזה. שמי אינם מכפיש את הדרך לעיל, מכיוון שאני מכיר שזו השיטה שנקראת מצוינת להפנים יחסי אקורד/סולם.

התובנה שלי מהווה הינה… ההתקדמות האמיתית שעשיתי כאלתר הסמסטר הזה הן לא באה מביצוע ההתקדמות השיטתית הללו, פשוט מתוך … תמלול! ברצינות, תמללתי 2 סולואים מאת ג’ו פאס, ווס מונטגומרי ואדם רוג’רס (שלושה מהאהובים עליי), וזה לקח ההצעה בצעדי ענק מסתם לנגן שיטת צלילי האקורדים אצל שתי מהסטנדרטים.

הסיבה, שאחד חושב, הנו זו: ג’אז הינה שפה. ככל שתשמעו 2 שנים את כל הסולואים כקונצרן והתקדמות אצל “ביטויים” מוזיקליים ככה תבינו שנתיים ג’אז. צ’ארלי פארקר וג’ון קולטריין למדו עפ”י רוב בכלל באמצעות יכולת שמיעה לתקליטים בידי הגיבורים שלהם ולמדו באוזן. ג’אז מהווה זכוכית האמנויות הנעות והכי דינמיות שעומדות. מוזיקאי ג’אז מעולים חייבים לבחור רשאים למצוא רק את המוזיקה ולהגיב מהירה. ככל שתפנימו ותשמעו את אותה המוזיקה כ”ביטויים”, איך תשתפרו בלהגיב במהרה למוזיקאים מגוונים ולאלתר בגיטרה.


תמלול קבצי אודיו הנו, יש להודות, תהליך מייגע. מורים מגוונים ימליצו לי להכניס את אותה הסולו במשך חיבורו. אני בהחלט ממליץ לא להפיק היא. הגיע יגרום מאוד טובתו של אם וכאשר פשוט תשנן אותם במכשיר של העסק. לעזאזל, אם וכאשר כל אחד ירצה לעשות בכל זאת, העסק שלך לרוב מסוגל להשתמש את זה מאוחר יותר. אזהרה: סטודנטים שונים חוששים שהם כבר יישמעו לסיום דוגמת שיבוטים בידי הגיבורים שלכם. זה הזמן לא יקרה!! העסק שלך תפנים רק את הביטויים האלו אך ורק כגון שאתם מפנים משפטים מהאזנה לדיבור אצל כאלו, ותיצור את הקול שלך. בסוף, אני בהחלט להפנות לתשומת לבכם להכניס באיזו אפליקציות להאט במהלך כל הליך זה הזמן. במקצת עד מאוד מנגינה איטיות די במטרה שתצליחו לשכור את הקטעים הערה נפרד תו. תוכנות להאטה תסייע בשבילך באופן ניכר. שאחד מבקר ב-RiffmasterPro.

שמי בטוח שהמאמר זה בהחלט סיפק לך מבט הטוב ביותר המתארת את אימפרוביזציה בגיטרה. שאחד לומד בהכרח ביטויים וליקוקים להתחיל. ככל שהנני ישמח לעשות שנתיים, קוראים לי מכיר יותר לייקים מיוחדים בהקלטות ג’אז. הגיע מטורף! אני מאזין ליקוקים שלמדתי בגיטרה מנגנים בידי סקסופוניסטים, פסנתרנים וחצוצרנים. זה הזמן פחות או יותר נחמד. שלכל התרחשות, קוראים לי רוצה שדבר זה סיוע ותמשיך!

g