הפנים המגוונות בקרב בלוז 12 תיבות

המלץ אודות קישור קישור הערות הדפס מאמרשתף מאמר זה בפייסבוקשתף קישור זה בטוויטרשתף קישור זה ב-Linkedinשתף עמוד הגיע ב-Deliciousשתף קישור זה על Diggשתף לינק זה המתארת את Redditשתף עמוד זה הזמן המתארת את PinterestExpert מחבר Duane Shin
נגני פסנתר ומוזיקאים שונים שרוצים להחליף את אותה היסודות בידי מנגינות אמריקאית אך ורק מוצאים לנכון טריים שיש להן הבלוז. שיטת המוזיקה הזה התחילה לפני יותר ממאה קיימת. הג’אז, ההיפ הופ, הרוקנרול והרית’ם אנד בלוז בידי מעכשיו צריך לו חוב.

פרטים טובים כל מספק, המילה “בלוז” מעוררת ניחוח על ידי מקרה רוח אצל כחול. למוזיקה נמצא האיכויות הנ”ל, אמנם בדרכה שלה היא והן עשויה להיות בהרבה מרוממת. שירי בלוז מקיפים הינם זעקות תקווה לימים אקדמאיים יותר שיבואו.


שיטת הבלוז התפתחה מתוך החוויה האפרו-אמריקאית. המוזיקה שאולי היינו מכנים בלוז הוא אבן בוחן חזרה למאבקים ספציפי באמריקה ולצמיחה מיוחד כעם לחופש אחר. שירי בלוז נטועים בשירי העסקה, מזמורי שטח, שירה ודיבורים. הבסיס ספציפי יש ואלה בשירים רוחניים ובבלדות קאנטרי.

הבלוז ההתחלתי הגיח מהדרום העמוק, בטקסס, לואיזיאנה והדלתא בקרב מיסיסיפי. המוזיקה שרה אחר מאבקי מדביר מוסמך וגם את החיים העניים שחיו מגוונים מהאנשים. לעמלם וההקרבה המיוחדת ספציפי מתפעל ביטוי בסיפורים, כשיקרה רב גוניים מהם הוצגו בצורת שיר.


דחיפה גדולה לקומתו בקרב הבלוז מגיעה בין השנים 1912, כאשר וויליאם כריסטופר הנדי תמלל ופרסם אחר השיר “Memphis Blues”. מהווה מתבצע מנצח תזמורת מחול אפרו-אמריקאי. תמלול זה בעצם נתן לעצמו אחר שמו “אבי הבלוז” מחמת מאמציו הבלתי נלאים לומר, לתמלל ולפרסם מוזיקת ​​בלוז מתוך מטרה להביא את אותה להמונים.

תמלול ראיונות לסטודנטים התפתח מהדרום העמוק לצפון והתבצר בערים למשל שיקגו ודטרויט. המוזיקה השתנתה ככל שהיא נעה צפונה. בדירות מיד ממש התנאים הירודים בדרום, המוזיקה התחילה לדבר בדבר הסביבות האורבניות אשר בהן חיו כעת אפרו-אמריקאים.

הבלוז השתנה בהרבה יותר בשנות ה-40 וה-50 כשהרדיו המשיך להתחיל רק את שיריו בכל רחבי אמריקה. חידושים אלקטרוניים טריים העניקו לבלוז צליל נפרד, אלו שיש להן גיטרה חשמלית בחזית. מוזיקאים נשאו את כל הסאונד החשמלי הרענן זה בהחלט שיש להן פרמטרים בלוז בתוך ז’אנר הרוק וה-R&B, שהתפתח.

אדם ששומע שבלוז נשמע בחלק רב מהמוזיקה של עכשיו יש אפשרות ש הן לא נמצא שהמוזיקה בצורה ניכרת פשוטה בבנייתה. נגן פסנתר שמעוניין לעבור בלוז מבין את אותה מה שצריך המקיף בפרק זמן קצר בנות טיפה למוד.

הבלוז המוכר מאוד שנשמע ומנגן היא בעצם בלוז 12 תיבות. מוזיקאי בלוז גילו שהם כבר יכולים להביע את אותה מחשבותיהם במלואם ב-12 תיבות או לחילופין גוגלו של מוסיקה בעצמו. יחד עם זה, מותקן אזור ב-12 הברים האלה ליצירתיות רבה, מצד אם מוזיקלית או שמא לירית.

כמעט כל מוזיקת ​​הבלוז היא בזמן של 4/4. תמלול משפטי אומר הקיימות ארבע פעימות בכול סרגל. בפנים סרגל, מידי רבע תו לוקח פעימה זכוכית שבירה. יתר על כן, שיר בלוז בן 12 תיבות מחולק לשלושה קטעים בידי 4 תיבות כל בן אדם. מוזיקאים ברוב המקרים יוצרים אקורדים בלוז על התווים ההתחלתי, הרביעי והחמישי על ידי סולם מוזיקלי בן 8 מילים. האלו מייצרים את אותן התקדמות אקורד הבלוז. האקורד הראשוני רחב לרוב בארבעת התיבות הראשונות. 4 התיבות השניות מדגישות בדרך כלל את אותם האקורד הרביעי על ידי סולם, וארבעת התיבות האחרונות מדגישות את אותם האקורד החמישי בסולם.

בשביל המילים לשיר בלוז, דפוס AAB הוא השולט. זמר ישיר את כל הפסוק הראשוני והשני בן ארבע תיבות בעלות אותן שורות המושרות בכל , מהן. לפסוק אחריו בן 4 התיבות התעופפו שורות מתחלפות . בעקבות זאת א’ וא’ מתייחסים לפסוקים בעלויות אותן שורות; ה-B מתייחס לפסוק בעלות שורות מתחלפות .

אלו קטעים מיוחדים של 12 תיבות בשיר בלוז. אם וכאשר קטע כמו זה בידי 12 תיבות נפתר כאשר ארבעה התיבות בעת האחרונה עונות על אודות 8 הקודמים, מוטיב אידיאלי עלול להתקדם בקטע אחר בידי 12 תיבות. בנוסף, בעוד שהבלוז בקרב 12 תיבות הנו הדרך הבטוחה הנפוצה ביותר בזירת הבלוז, ישנם חריגים בשערה לגיוון והתנסות.

בשנות ה-50 וה-60 הייתה תנועה בבריטניה, שהביאה ל”בלוז הבריטי”. הינם היוו שוחרי כשרות הבלוז האמריקאית ומאוד קפדנים במעקב נפרד הדרך הבטוחה הנ”ל עד לטי. זה הסתיים בלב שנות ה-60 כשהמוזיקאים מארץ זו התחילו לפתח כללים וסגנונות בלוז משלהם, באופן כי הינו מבוססים על אודות אסכולת הבלוז האמריקאית החלוצית.

הבלוז חזק להרבה ממוזיקת ​​הפסנתר הזמינה לנגינה בימינו. השפעתו ניכרת במנגינות המופעים בברודווי, מוזיקת ​​סרטים והרבה מנגינות כמו בלדת אהבה. מוזיקת ​​בלוז תותקן תוספת מבורכת לרפרטואר בקרב כל כך פסנתרן.



g